پالايشگاه­ هاي نفت با هدف تبديل نفت خام و يا ميعانات گازي به فرآورده ­هاي نفتي ايجاد مي ­شوند. بدون شك دسترسي به منابع خوراک و فناوري های مورد نیاز، بزرگي و تنوع بازار فرآورده ­هاي پالايشگاهی و یکپارچه ­سازی مجتمع­ های پالایشی و پتروشیمی منجر به توليد اقتصادي محصولات پالایشی خواهد شد. در حالت كلي فرآيندهاي مورد استفاده در صنايع پالايشگاهي به چهار دسته عمومي تقسيم مي شوند:

فرآيندهاي جداسازي (Separation Processes)
فرآيندهاي تبدیلی/شكست مولكولي (Conversion Processes)
فرآيندهاي كاهش گوگرد (Desulfurization Processes)
فرآيندهاي ارتقاء كيفيت و خواص محصولات (Finishing Processes)

فرایندهای جداسازی شامل فرایندهای جداسازی آب و نمک و کلیه ­ی فرایندهای تقطیر اتمسفریک و تقطیر در خلاء می ­باشد. فرایندهای تبدیلی نیز، همان­طور که از اسمش مشخص است، به منظور تبدیل هیدروکربن ­های سنگین به سبک­تر مورد استفاده قرار می­ گیرند. در واقع هر قدر خوراک ورودی به مجتمع پالایشگاهی سنگین­ تر باشد (API پایین­ تر)، نیاز به فرایندهای تبدیلی بیشتر خواهد شد. از فرایندهای تبدیلی می­ توان به واحد­های کراکینگ (بستر سیال، حرارتی، آیزوماکس) اشاره نمود که برش­ های سنگین تولیدی در برج تقطیر در اتمسفریک و خلاء را به محصولات سبک و میان تقطیر تبدیل می­ نمایند. از مهمترین واحدهای تبدیلی و به نوعی پیوند دهنده­ ی صنعت پالایش و پتروشیمی می ­توان به واحدهای کراکینگ بستر سیال (FCC) اشاره نمود. این واحدها با تولید الفین ­های سبک (پروپیلن و بوتیلن) و همچنین بنزین از مهمترین واحدهای پالایشگاه­ های جدید می ­باشند.
یکی از مهمترین واحد­های فرایندی در هر پالایشگاهی، واحدهای کاهش میزان گوگرد می­ باشد که تمامی آنها نیز تحت کاتالیست می­ باشند. این واحدها جهت حذف گوگرد و فلزات سنگین و سایر ترکیبات آلاینده از برش ­های مختلف تولیدی به کار می­ روند. از مهمترین واحدهای حذف گوگرد می­ توان به فرایندهای تصفیه­ ی هیدروژنی برش ­های نفتا (Naphtha Hydro Treating)،  نفت سفید (Kerosene Hydro Treating) و نفت گاز (Gas Oil Hydro Treating) اشاره نمود.
فرایندهای ارتقاء کیفیت نیز شامل واحدهای تبدیل کاتالیستی (Reforming)، ایزومریزاسیون (Isomerization) و آلکیلاسیون اشاره نمود که تمامی این واحدها نیز کاتالیستی می­ باشند.

به نظر می ­رسد، بخش عمده­ای از ارزش افزوده ایجاد شده در مجتمع ­های پالایشی ناشی از فرایندهای تحت کاتالیستی می باشد به همین منظور نیز انتخاب و استفاده کاتالیست مناسب از مهمترین عوامل ایجاد ارزش­ افزوده ی پایدار در این صنعت خواهد بود. پارسیان مرک نوین معتقد است، بنگاه ­های پالایشگاهی می توانند؛ در تعامل با شرکت­ های توانمند داخلی، برنامه ریزی و اقدامات لازم را به منظور تامین و تولید کاتالیست های مورد نیاز خود داشته باشند.

متخصصین شرکت پارسیان مرک نوین در بخش کاتالیزور ،بنا به آزمایشات شیمیایی ؛ بهترین ماده را تولید و پس از تست های گوناگون و دریافت نتیجه مطلوب آن را ارائه وبه مشتری تحویل می نمایند.

مواد تولیدی مربوط به آزمایش مشتری می باشد و به صورت اختصاصی تولید می شود.

با توجه به محرمانگی فرمولها امکان معرفی کامل کاتالیزورهای تولیدی وجود ندارد.

در صورتی که شما نیاز به ساخت کاتالیزور دارید با مدیریت بخش فروش تماس حاصل نمایید.

انواع کاتالیزور

کاتالیزور شیمیایی

کاتالیزور نفت

کاتالیزور